Aan het laden...
Een moment a.u.b.
Vliegreizen Cancun en Mexico City in trek bij Belgen door populair tv-programma
Wilrijk, 5 mei 2018 – Mexico krijgt de komende tijd meer Belgen op bezoek. En dat allemaal dankzij het populaire tv-programma De Mol wat zich dit jaar afspeelt in het land van de zon, sombrero’s, taco’s en tequila. Het aantal verkochte vliegtickets naar Mexico is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 113% gestegen. En voorlopig blijft het aantal boekingen stijgen. De meeste Belgen vliegen naar Cancun of Mexico-city. Deze steden zijn goed voor 80% van de ‘Mexicaanse’ tickets. Dat laten de meest recente gegevens van online reisagent CheapTickets.be zien.
Volgens De Mol-presentator Gilles De Coster is Mexico een fenomenaal en divers land en was de keuze voor deze bestemming snel gemaakt*. “Dat vinden dus ook veel landgenoten. Het kan geen toeval zijn dat we juist nu tijdens De Mol een verhoogde belangstelling zien voor Mexico en dus ook veel meer boekingen mogen noteren dan dezelfde periode vorig jaar”, aldus Aniek Augustijn, commercieel manager van CheapTickets.be. Dat het programma de reislust bij de Belgen aanwakkert werd eerder al duidelijk: “Vorig jaar speelde De Mol zich af in Zuid-Afrika en al na enkele afleveringen zagen we een stijging van bijna 70% in het aantal boekingen naar Johannesburg en Kaapstad.” ”
Geen bekende Vlamingen, maar ‘gewone’ mensen in Mexico
De Mol is te zien op Vier en haalt wekelijks hoge kijkcijfers. Aan het programma doen geen bekende Vlamingen, maar ‘gewone’ mensen mee. Een financieel recruiter, een student geneeskunde, een marineofficier en een priester behoren tot de laatste vier kandidaten. “Misschien dat het daarom onze klanten aanspreekt. Het zijn mensen, zoals u en ik, die naar Mexico gaan”, aldus Augustijn.