Aan het laden...
Een moment a.u.b.
Drie jaar onderzoek: angst om te vliegen neemt jaarlijks af; angst voor aanslagen neemt toe
Een proper toilet is voor de 58% van de Belgen de belangrijkste service aan boord van het vliegtuig.
Hasselt - Belgen houden erg van een proper toilet. De Belgen zien een proper toilet zowel aan boord van het vliegtuig (58%) als op de luchthaven (11%) als belangrijkste service. Je zou het misschien anders verwachten maar de kwaliteit van het eten aan boord is voor de Belg veel minder belangrijk. De grootste ergernis aan boord van een vliegtuig heeft ook te maken met hygiene, namelijk een zwetende en / of stinkende buur. Dit blijkt uit een recente bevraging onder 2.500 Belgen door marktonderzoeksbureau Day One in opdracht van online reisagent CheapTickets.be.*
De zwetende of stinkende buurman is al jaren de voornaamste ergernis. Uit hetzelfde onderzoek in 2014 was dit ook al de voornaamste ergernis. Men ergert zich er wel steeds vaker aan. In 2016 groeide het ergeren aan de zweetlucht met meer dan 10%. Ook het ergeren aan de stoel die naar achteren wordt gedaan is aan een stevige opmars bezig. Ten opzichte van twee jaar geleden ergert men zich hier dubbel zo vaak aan. In 2014 stond deze ergernis op de derde plaats. Aniek Augustijn, commercieel manager CheapTickets.be: “Het lijkt of mensen steeds minder rekening houden met anderen aan boord van een vliegtuig. Terwijl het een kleine moeite kost om een keer extra deodorant op te doen, of de stoel in overleg met je achterbuurman naar achteren te doen”.
Bij de ergernissen op de luchthaven valt zoals gezegd ook hier de grote vraag naar propere toiletten (11%) op. Ook opvallend is echter dat de Belg zich niet stoort aan lange wachttijden of de afstand die hij moet afleggen naar het vliegtuig. Je zou kunnen zeggen dat Belgen een proper en geduldig volkje zijn.